(όλη η Ανάρτηση του Δημήτρη Τσατσαμπά στο Facebook)
Η Λεωφόρος Αθηνών διχοτομεί το Χαϊδάρι, επιβαρύνοντας τους κατοίκους με αδιάκοπη κυκλοφορία, θόρυβο, ρύπανση και επικίνδυνες διαβάσεις πεζών. Οι συνέπειες είναι σοβαρές τόσο για την ποιότητα ζωής όσο και για την αστική συνοχή ολόκληρης της πόλης.
Η υπογειοποίηση του τμήματος της Λεωφόρου που διέρχεται από το Χαϊδάρι αποτελεί τη μόνη ρεαλιστική και βιώσιμη λύση. Με αυτήν τη ριζική παρέμβαση μειώνεται δραστικά ο θόρυβος και η ρύπανση, ενισχύεται η οδική ασφάλεια και δημιουργούνται στην επιφάνεια πολύτιμοι χώροι ήπιας κυκλοφορίας, πρασίνου και αναψυχής. Παράλληλα, επιτυγχάνεται κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της εθνικής οδού, που εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πολίτες.
Το θέμα της υπογειοποίησης, όπως διάβασα στην ιστοσελίδα "Δικαιοσύνη Σήμερα", επανήλθε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Για πάνω από 40 χρόνια, το ζήτημα εμφανίζεται κατά διαστήματα από τις εκάστοτε Δημοτικές Αρχές και παρατάξεις, χωρίς καμία πρόοδο. Οι γενικόλογες αναφορές και τα δελτία τύπου δεν αρκούν.
Είναι απαραίτητο να γίνει ουσιαστική δουλειά, επιβάλλεται να γίνουν συγκεκριμένες πράξεις:
- Τεκμηρίωση της κοινωνικής, οικονομικής και τεχνικής αναγκαιότητας του έργου.
- Εκπόνηση σοβαρής προμελέτης από τον Δήμο και εξειδικευμένους επιστήμονες, με δημόσια διαβούλευση.
- Υιοθέτηση του έργου ως κοινό αίτημα της πόλης και της Δυτικής Αθήνας μέσω δημοψηφισματικής διαδικασίας.
- Πολιτική στήριξη από τη βουλευτική κοινότητα του Δυτικού Τομέα, ανεξαρτήτως κομμάτων.
- Πίεση προς την Περιφέρεια και το Υπουργείο Υποδομών για ένταξη στον στρατηγικό σχεδιασμό και εξασφάλιση χρηματοδότησης από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους.
- Καθορισμός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος και φάσεων υλοποίησης.
Η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Αθηνών δεν είναι ουτοπία. Είναι εφικτό και αναγκαίο έργο. Το παράδειγμα της Λεωφόρου Ποσειδώνος στον Δήμο Ελληνικού αποδεικνύει ότι τέτοιες παρεμβάσεις μπορούν να μεταμορφώσουν ολόκληρες περιοχές, αποδεικνύει ακόμη ότι όταν υπάρχει πολιτική βούληση λεφτά βρίσκονται. Ανάλογες λύσεις σε ευρωπαϊκές πόλεις έχουν οδηγήσει σε οικονομική ανάπτυξη και βελτίωση της καθημερινότητας.
Το ζήτημα δεν αφορά μόνο το Χαϊδάρι, αλλά ολόκληρη τη Δυτική Αθήνα και ακόμη ευρύτερα. Υπουργός της σημερινής κυβέρνησης είχε δηλώσει προεκλογικά, τον Μάιο του 2023, ότι η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Αθηνών στην περιοχή του Χαιδαρίου είναι αναγκαία για τη βελτίωση της οργάνωσης και της αισθητικής της περιοχής. Δύο χρόνια μετά, όμως, δεν έχει γίνει καμία ενέργεια.
Οι κάτοικοι δεν πείθονται πλέον από υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα. Το Χαϊδάρι έχει ζήσει πολλά χαμένα όνειρα, όπως το Μετρό, ο Σκαραμαγκάς, το Στρατόπεδο. Για να μην προσθέσουμε άλλο ένα στη λίστα, απαιτούνται άμεσες ενέργειες, αποφάσεις, εγκρίσεις, χρονοδιαγράμματα και χρηματοδοτήσεις.
Γιατί οι πόλεις προοδεύουν με έργα, όχι με λόγια!

 
 
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια επισκεπτών: